Zumalakarregi Museoa, REMED, "Red de Museos y Estrategias Digitales"-en parte

2021/01/19
180 museotako 400 profesional, Espainiako 17 unibertsitate eta kultura-kudeaketako, kudeaketa teknologikoko eta kultura-erakundeetako 40 enpresa baino gehiagorekin batera

Zumalakarregi Museoa, COVID-19ak sortutako osasun alertaren ondorioz sustatutako eta espainiako museoek bizitzen ari dituzten prozesuak partekatzea, aztertzea eta dokumentatzea helburu duen REMED sareko parte da.

REMEDek martxoan egingo du Museo eta Estrategia Digitalen Nazioarteko I. Biltzarra (CIMED). Deialdiak balio estrategiko handiko ezagutzak transferitzeko eta Remed teknikak garatzeko aukera ematen du, museo eta profesionalentzako biziraupen-eskuliburua.

Sarea 2020ko martxoko konfinamenduan sortu zen, museo publiko eta pribatuei, handi, ertain eta txikiei, COVIDen krisiaren aurrean balio estrategikoko irtenbide teknologikoak bilatzen laguntzeko, aldi baterako edo aldizkako itxierek markatutako une batean.

Sortu eta hamar hilabetera, REMEDek Espainiako 400 kolaboratzaile erregistratu zituen, horien artean, profesionalak, irakasleak eta ikertzaileak. Sarean parte hartzeko gonbidapena zabalik dago parte hartu nahi duenarentzat.

Sare honen helburua ezagutzak transferitzen direla zaintzea eta kultura-erakunde horiei pandemiak azkar ezarri behar izan dituen aldaketa digitaletan laguntzea da.
Sareak museoetako baliabideak hobetzeko abangoardiara eramaten ditu estrategiak, eta, beraz, teknologia aliatu bihur daiteke publikoekiko harreman-modu berrien bilaketan. Hori dela eta, REMEDen apustu indartsuenetako bat Museoen eta Estrategia Digitalen I. Kongresua (CIMED) deitzea izan da, martxoaren 25 eta 26rako. Topaketa telematiko horretara estatuko eta nazioarteko ehun profesional garrantzitsu bilduko dira, Merete Sanderhof, Isabel Crespo, Irina Grevtosova, Elena Villaespesa eta Conxa Rodà, besteak beste.

Sarea Valentziako Arte Ederren Fakultateko Ikus-entzunezko Komunikazioa, Dokumentazioa eta Artearen Historia (DCADHA) sailetik sortu zen. UV-EHU Kultura Kudeaketako Unibertsitate arteko Masterreko irakasleen ekimena da.

Metodologia berrien ikerketa, museoen misioa eta balioak errespetatzea edo teknologiaren, museoen, hezkuntzaren eta komunikazioaren arteko aliantza dira, besteak beste, hileko lehen ostiralean sarean eta zeharka eztabaidatzen diren gaiak. Horixe da OSTIRAL REMED deitu dutena. REMED TEKNIKAK sortu ziren, museoentzako biziraupen-eskuliburua, gizarte-profilak etengabe moldatzen dituzten aurrerapen teknologikoak integratuko dituzten estrategia berriak asmatzeko premia larriak markatutako bidegurutzean.